söndag 6 november 2011

Min första E-bok!!

Så här på söndagkvällen blev jag av med E-boksoskulden. När jag skulle lägga några böcker i önskelistan på mitt adlibriskonto hittade jag en liten novell av Amanda Hellberg. Krafsar och vill hem handlar om Jenny som flyttar ut till ett hus mitt i ingenstans. Där vill hon börja på nytt men hon är såklart inte ensam i det nya torpet. Någonting krafsar på väggarna och vill komma in i värmen. Komma hem.

Det är en väldigt kort novell (knappt 14 sidor) och den är nog i kortaste laget för att jag ska hinna bli skrämd. Ändå är den lite sådär myspysig.

Dock är jag väldigt glad över att ha testat E-bokandet. Det funkade utmärkt att läsa på skärmen med en såhär kort text. Kanske skulle det vara mycket jobbigare om jag skulle ha läst en riktigt lång bok. Å andra sidan har jag en pytteliten dator så kanske skulle det funka eftersom jag kan sitta med den i knäet när jag läser.

Inga kommentarer: