måndag 26 november 2012

Lässvacka nästan frivilligt!

Alltså, jag har haft sånt läsflyt på sista tiden och fått så mycket tid till att fylla mitt läsbehov så nu när jag  inte har haft en sekund över till läsning under helgen är det nästan så att det är skönt. Ibland behöver jag läsaläsaläsa, ibland behöver jag ta en paus och låta allt det jag läst få en chans att sjunka in.

I fredags blev mini sjuk och när han är sjuk så vägrar han att sova om man inte ligger bredvid honom. Så där låg jag i sängen med Mörka platser och lampan man fäster direkt på boken nästan hela fredagskvällen. Boken tog slut och jag övertrasserade lånetiden. Sen rullade helgen på i en väldigt fart. Rallylydnadskurser, överraskningsfest och den lille sjuke tog all min tid. Dock fyllde jag egentids-kontot till bredden och kan vara mera närvarande som mamma. Nu tänker jag ändå att en måndagskväll avslutas på ett perfekt vis med att jag fortsätter läsa The seance (som fick stå tillbaka då jag insåg att Mörka platser hade mycket kortare lånetid).

Hoppas ni också har haft en toppenhelg!!

Inga kommentarer: