onsdag 26 december 2012

Smyger igång

Magen är mätt och paketen är öppnade. Dock fick jag själv inte en enda bok i julklapp förutom en receptbok (inte fy skam). Lilltornet fick dock fem böcker och jag hade hjälpt till att välja bokig julklapp till svärmor som verkar ha blivit en riktig fullträff. Fick ni några böcker ni länge önskat av tomten?

Julläsningen är dock i toppklass då jag läser Margaret Atwoods Alias Grace (författare som flera bokbloggare antytt att man bara måste läsa) i inbundet format och i örat (under promenader, i bilen och andra tillfällen då man inte kan läsa) har jag Belinda Bauers Mörk jord. Har kommit ett bra stycke in i båda och de är verkligen svåra att lägga ifrån sig. Får se om de hinner komma med på listan över färdiglästa böcker 2012.

Vad gäller bloggen är min intention att lägga ut recension på de fem (!!) böcker jag ligger efter med innan året är slut, komma med en sammanfattning om bokåret som gått och lista årets topp fem. Kanske gör jag även något ytterligare på det temat om andan faller på.

Inga kommentarer: