fredag 14 juni 2013

Sommarläsning

I dag var det skolavslutning och trots att jag arbetar 3-4 dagar till känns det som att semestern och sommaren är här nu. Fredagsfrågan hos Bokhora lyder "Har du planerat din semesterläsning?". Medan listorna är långa hos andra bloggare svarar jag bestämt nej på den frågan. Planerar jag att läsa? Ja. Planerar jag att läsa massor av bra böcker? Ja. Tänker jag bestämma mig redan nu för vad jag ska satsa på under de kommande två månaderna? Aldrig i livet. Den bok som känns mest spännande i stunden. Det är den jag kommer att läsa. Just nu är jag in i själen less på listor och planeringar. Ganska less på att skriva om samma böcker som alla andra. Även om det är superkul att jämföra med vad andra tycker så har min läsning blivit ganska styrd av tips från andra bokbloggare det senaste året. Och det är jätteskoj ibland. Just nu vill jag bara  läsa sådant jag vet att jag kommer att älska. Kommer någon bok jag inte gillar att slinka med? Absolut! Men så ser det ut för mig just nu!

Inga kommentarer: