söndag 8 augusti 2010

De bästa lässtunderna

Alla har nog en favoritplats där hemma. En plats där man helst kryper upp för en mysig lässtund. Jag har alltid önskat mig en speciell läshörna med en schäslong, bra men mysig belysning och ett litet bord för kaffekoppen. Tyvärr är vårt hus för litet för att jag ska kunna uppfylla den drömmen. Dock har jag ändå tre favoritplatser.


För det mesta hamnar jag nog ändå i soffan. Gärna liggandes och med två små hundar som värmer mig.







Såhär på sommaren ligger jag gärna på altanen i hammockens skugga. Med ett glas iskall saft nära till hands.








Riktigt avslappnade är det att sitta i min fina auktionsfyndande gungstol. Gunga lite och ha det lagom avkopplande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Otroligt söt hund!
Soffan är ett av mina favoritställen också, fast med två katter som sällskap istället för två hundar. Annars läser jag väldigt mycket i sängen, även om jag inte kan låta bli att drömma om en större lägenhet så att jag får plats med det där perfekta biblioteket... :)