tisdag 17 augusti 2010

Splittrad

Jag har nu jobbat 4 dagar efter semestern. Det är inte alls dumt faktiskt men det ger mig mycket mindre tid för böcker och bloggande. Jag är dessutom en sån som måste prioritera för att inte gå sönder. Just nu lyckas jag inget bra med just själva prioriterandet.Inte vad gäller läsning i alla fall. Jag har igång Maria Gripes Skuggan över stenbänken (precis så härlig och mysig läsning som jag minns Gripe vara) och Allt går sönder av Chinua Achebe (intressant men fängslar mig inte).

Dessutom blev jag så intresserad av Mörkrädd skriven av Anders Roman efter att Bokstävlarna skrivit om boken så jag fick springa till bibblan för att se om de hade den inne. Och det hade de men bara som ljudbok. Perfekt tänkte jag eftersom jag måste ta bilen till jobbet några dagar och det är 6 mil enkel resa. Den kan jag lyssna på i bilen. Jag kunde såklart inte låta bli att tjuvstarta lyssnadet redan i dag så just nu håller jag som bäst på att rippa Mörkrädd till datorn för att kunna ladda in boken i mobben så den sedan kan följa med ut på promenad! Jag är egentligen en sådan som helst läser en bok i taget så just nu är det faktiskt lite smått splittrat.



Inga kommentarer: