fredag 10 september 2010

Höstförkylning skapar lässtunder

Har så mycket på jobbet just nu så jag har inte hunnit med att blogga särskilt mycket. Inte bara jobbet tar upp min tid utan även kvällskurser, styrelseuppdrag och lite privat grejs har dragit ner på orken ordentligt. Kanske var det därför som jag drabbades av en förkylning här i veckan. Jag mådde så pass dåligt att jag valde att stanna hemma både torsdag och fredag. När man ligger i soffan och snörvlar är en lite lagom lättläst bok den bästa medicinen. Jag hann läsa färdigt både Andreas Romans Någon i din säng och Linwood Barclays Utan ett ord. Utförligare recensioner på dessa kommer men överlag måste jag väl säga att båda böckerna var helt okej skrivna och precis så lättlästa som min tunga skalle orkade med. När jag uppdaterat min bokhylla på boktipset inser jag att jag läst väldigt många treor på sistone. Böcker som är helt okej men ganska medelmåttiga. Måste jag göra något åt tänkte jag och tog fram Stephen Kings Dreamcatcher som jag lånade på bibblan för ett tag sedan. Gissa om jag fastnade direkt och bara vill fortsätta läsa! Det finns ingen som skriver som Stephen. Hans stil, hans berättande, beskrivningarna. Hur han ibland berättar vad som ska hända innan det händer. Något som absolut inte förstör händelsens spänning utan snarare gör att man sitter som på nålar inför det väntade hemska. Så jag skippar fredagsfilmen och gräver ner mig i Kingens värld istället.

Inga kommentarer: