söndag 17 oktober 2010

Två hörn i världen

Visst är det jäkligt tråkigt att vi i vår del av världen ska vara så jädra fixerade vid vikt? BMI och VIKTVÄKTARNA och GI. Känner snart att jag spyr på allt det här och känslan av att inte duga som man är. Jag känner folk som ständigt jojobantar, folk som alltid pratar om kalorier och folk som inte bara kan slappna av och vara nöjda. Genom underbaraclaras blogg har jag hittat till två nya favoritbloggare som har många fina och smarta tankar runt vikt - både den mindre och den större varianten. Den ena är: vägenfrån37kilo som utifrån en tanke om att fokusera på det positiva och ha vikten som ett delmål skriver om sin väg ut ur ätstörningen. Hon är en person jag tror skulle kunna hjälpa många andra genom att dela med sig av sina erfarenheter, inte minst på skolorna. Den andra nya favoriten är: nostalchick som skriver om mode för storväxta och dessutom kommer med fina tankeställare. För, hörni, de kurviga, mulliga modellerna är bra mycket vackrare, sexigare och snyggare än någon bening heroinchick-modell. Ärligt! Så vad är det vi vill uppnå egentligen med allt bantande? Vem blir egentligen lyckligare av att jag plågar mig själv för att förlora 5- 10 kilo? Jag vet att det finns andra sidor av saken men nu pratar jag faktiskt utifrån mig själv.

Inga kommentarer: