torsdag 16 juni 2011

Fler lån

Att gå in på biblioteket utan att komma ut med fler böcker än man gick in med är nästan omöjligt. Den här gången gick tre in och ut kom fem. Jag verkar dessutom ha utarbetat en ny strategi som endast funkar på ett litet landsortsbibliotek - som mitt!! Jag går inte in på bibblan med en viss bok i åtanke utan jag smyger runt bland hyllorna - från A till Ö - och kollar runt vad som finns. Drar ut en bok här, läser på en baksida där! Så VIPS, har man fem böcker i famnen och inser att det nog är dags att gå till lånedisken.

Denna gång blev det Frank Schätzing; Den femte dagen, Helen Oyeyemi; Ikarosflickan, Anuradha Roy; En karta över omöjlig längtan, Sofi Oksanen; Stalins kossor och Becca Fitzpatrick; Fallen ängel. Tycker själv att jag fick till en härlig blandning!!

Inga kommentarer: