torsdag 21 juli 2011

Nyheter från King - något att se fram emot

Det släpps lite Kingen-nyheter i höst och under 2012 enligt Stephenking.com. Kingen använder sig av en hel drös olika medier och jag har blandade förväntninga inför detta måste jag säga.

The wind through the keyhole verkar vara något slags tillägg till Mörka Tornet -serien. King menar sig ju "drömma" om denna världen. Eller på något vis så bara "kommer berättelsen till honom" och han måste skriva ner den. Detta har tydligen hänt igen. En liten del av Roland och de andras värld fick vi tydligen inte med i alla de sju böckerna och den måste uppdateras. Själv är jag lite skeptisk till att lägga till saker till böcker som redan är skrivna. Det är nästan alltid bäst att låta en sådan lång och underbar serie som Mörka Tornet vara ifred som den är. Mycket skeptisk alltså men om man ändå måste läsa så släpps The wind through the keyhole 2012.



Mile 81 väcker då en större nyfikenhet hos mig. Den verkar ha lite spökhistoria över sig och eftersom jag inte orkar återge vad den handlar om kan man läsa det HÄR.

Mile 81 släpps tyvärr bara som E-bok och ska vara tillgänglig från 1 september.




Jag ser också fram emot att läsa 11/22/63 som går att köpa från den 8:e november. Boken handlar om Jake som reser tillbaka i tiden för att förhindra mordet på president Kennedy. Jag är inte särskilt intresserad av presidentmordet som sådant men hoppas och tror att det kan bli en alldeles särskilt och extrem berättelse mellan Stephen Kings fingrar!



Det mest spännande är nog ändå Ghost brothers of darkland county av den enkla anledningen att det är en musikal. Ja, Stephen King gav sig än en gång ut på okänd mark när han blev ombedd att skriva manuset till musikalen. Den handlar tydligen om en hemsk historia där två bröder och en vacker kvinna blir mördade på 50-talet. Sedan kommer detta dåd att förfölja nästkommande generationer. Man kan se den i Atlanta någon gång mellan 4:e april - 13 maj 2012. Å! Den som ändå kunde åka till Atlanta nästa vår!!
Man kan också kika HÄR om man vill se King prata om musikalen. Men fy vad jobbigt gammal han hade blivit alltså!!

2 kommentarer:

Henrik Elstad (Olika sidor) sa...

Ang. Ghost brothers så har det tidigare pratats om en CD/bok som ska ges ut med musik från musikalen + manuset. Det var ett tag sedan jag läste något om det, men förhoppningsvis kan man på det sättet ta del av projektet som ju har jobbats med i flera år.

Det mörka tornet sa...

Hoppas det! Vi är nog många fans som skulle vilja ta del av den. Dock känns det inte riktigt samma att höra musiken och läsa manuset som att se själva musikalen. Jag hoppas att någon ska komma på den briljanta ideen att spela in och ge ut den också.