tisdag 20 september 2011

Lite läsning är också läsning

Av den anledningen, som alla nu vet, att jag blivit mamma plus att jag även passade på att läsa en kurs på halvfart och distans (för att få full behörighet i svenska som andraspråk) har min nöjesläsning blivit väldigt lidande. Min bebis sover såklart mycket och då SKULLE jag kunna få tid till läsningen. Och visst läser jag. Dock blir det böcker som heter sådant som Bilingualism, Mer än ett språk och Svenska som andraspråk. Inte för att det gör så mycket. Jag älskar att gosa med min bebis och kurslitteraturen är riktigt intressant!

Men för att få in böckerna i statistiken så kommer den kortaste sammannfattningen någonsin!!

Under augusti läste jag den här myspysiga släkthistorian. Intressant, lite spännande och ,som sagt, hög mysfaktor.

Den glömda trädgården heter den och är skriven av Kate Morton.


Septembers läsning är Monster Nation som jag ännu inte läst ut. Men september är ju inte riktigt slut heller. Jag har läst första delen i den här Zombie-triologin tidigare i sommar och nu när jag också läst halva delen av andra boken kan jag inte säga att jag är överimponerad. Jag har nog lite svårt för den här "nya" vinklingen med smarta zombies. Återkommer antagligen med en full recension när jag läst alla tre delarna.

Inga kommentarer: