lördag 28 juli 2012

Hjärtekrossande läsning!

För tillfället har jag 300 sidor kvar i Magiker och glas. Del fyra i mörka tornet-serien. Efter den kan jag äntligen ge mig på nyaste The wind through the keyhole som ju ska var del 4,5! Den boken är hela anledningen till att jag började läsa serien ännu en gång! Jag ville ju ha allt i rätt ordning och ärligt talat mindes jag inte exakt allt som händer. Det kanske blir lite skumt att hoppa in med en bok på engelska när jag läst resterande böcker på svenska. Dock ska det bli skönt att vaggas i Kings eget språk då jag inte tycker att översättarna gjort något särskilt bra jobb med de böcker jag läst hittills!

Den fjärde delen är dock så hjärtekrossande. Speciellt som jag redan läst alltihop en gång och vet hur det kommer att gå för de unga älskande. Det gör ont redan på sidan ett. Efter del fyra (och fyra och en halv) följer självfallet del fem, Vargarna i Calla, och den delen är nästan den bästa av dem alla! Alltså innebär helgens läsning enbart fokuserad läsning av hur Roland får sitt hjärta krossat en gång för alla. Dessutom är det faktiskt hans eget fel till viss del vilket bara gör det hela så mycket värre!!

Inga kommentarer: