tisdag 17 juli 2012

Nada njet ingenting

På förmiddagen var lilleman och jag nere på centrum. Vi stod faktiskt och hängde på låset till bibblan som inte öppnade förrän tio (ja, det är jättesent om man varit vaken sen fem-snåret). Kände mig lite lyckligt nördig. Dock var det ingen kö eftersom jag bor i en väldigt liten by, skönt att ha hela härligheten för sig själv! Jag gick egentligen dit för att lämna tillbaka två lån. Varav den ena var Styggelsen. Det var nästan lite melankoliskt att lämna boken ifrån sig och jag tror nästan att  den kände detsamma eftersom lämna-tillbaka-apparaten vägrade att ta emot den. Jag var också intresserad av att se om de kanske hade Mia Ajvides Mannen som föll i glömska eller Jerker Erikssons och Håkan Axlander-Sudquists Hungerelden inne. Men det hade de såklart inte. Så lillen tog och klättrade på några bord och jag bläddrade igenom nyaste numret av Vi föräldrar och sen gick vi hem! Utan ett enda lån! Undrar om jag är sjuk eller nåt??

Inga kommentarer: