tisdag 4 september 2012

Bokcirkelläsning

I går var första träffen för Bokcirkeln som jag deltar i under hösten. Vi fick berätta om oss själva, prata lite, fika. Dessutom fick vi de böcker vi ska läsa till de kommande tre tillfällena. Böckerna vi ska läsa är För mycket lycka av Alice Munro, Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell. och Jellice Road av Melina Marchetta. Vilken tur jag har när det blev några av de böcker jag allra helst vill läsa just nu.

Till nästa träff ska vi läsa minst en novell ur För mycket lycka. Den novell som alla måste ha läst, Trä, blev jag färdig med igår. Tyckte om den men suger på karamellen ett tag till. Jag har intentionen att läsa hela boken innan den ska pratas om.

Jonas Gardells bok ska vi egentligen inte ha läst förrän den 22/10 men jag kunde inte hålla mig från att börja läsa den redan nu. Vips så hade jag visst kommit 100 sidor in i boken. Gardells melankoli och underbara språk fångar mig som alltid.

2 kommentarer:

Bokomaten sa...

Men oj, vilken varierad och samtidigt så himla rolig samling!! Nu har jag redan läst Jellicoe men annars hade jag velat läsa alla tre.;) Munro står på listan över författare jag verkligen vill läsa och som förstås står i hyllan hemma, men som ännu ej hittat till läsknäet..

Det mörka tornet sa...

Visst är det! Var alla böcker jag verkligen ville läsa så jag är superglad. Har redan läst ur Gardells bok och jag säger såklart halleluja (som alla andra).