måndag 3 september 2012

Läsrapport augusti

Varför kändes augusti som en sådan lång månad? Fast ändå gick den så fort? Jag var tvungen att titta tillbaka  men jag har enbart läst fyra böcker trots att jag tycker att det borde ha varit fler. Med tanke på långa augusti. Jag får väl anteckna att jag sett en bokbaserad film också, The woman in black.

Jonathan Franzen; Frihet
Amanda Hellberg; Jag väntar under mossan
Stephen King; The wind through the keyhole
Michela Murgia; Själamakerskan

Både The wind thorugh the keyhole och Jag väntar under mossan tyckte jag mycket om. Själamakerskan hade jag antagligen uppskattat mer om den varit lite mer utförlig. Frihet tyckte jag överhuvudtaget inte om. Klassikerutmaningen blev det inget med den här månaden heller så jag får väl säga att det blev en misslyckad utmaning för min del.

Inga kommentarer: