söndag 27 januari 2013

Här tar vi ingen skit

Just nu fokuserar jag min läsning till böckerna ur min rensa-hyllan-hög. Tog mig snabbt an Citruslunden av Nomi Eve. Men läsningen gick trögt. Jag hittade inget flyt i berättelsen och knappt ett uns känsla för karaktärerna. Dock säger jag inte att boken inte är läsvärd, det är den säkert, men just nu är den inget för mig. Och mellan jobb, förskoleångest (min bara), förskoleförkylningar, semelbak och garderobhandling så har jag alldeles för lite lästid kvar för att ha råd att lägga den på något som jag inte fastnar i med en gång. Så för den här gången är det jag som lägger bort Citruslunden till förmån för Justin Evans The white devil. Redan på första sidan har den boken fångat mig. YES! Ett slags efter-nyårs-löfte är alltså att inte läsa något som verkar tråkigt. No mer  Jellicoe road för mig!!

Inga kommentarer: