lördag 19 oktober 2013

Tipsbombning tack!!

Jag behöver massa bra böcker att läsa i höstmörkret! Härliga, fina, underbara, gripande böcker! Men jag känner att jag tappat feelingen för vad som finns därute efter mitt lilla uppehåll. Jag har ingen aning om vad jag ska leta efter ju!! Så jag behöver tips!! Vad har ni läst, säg det senaste halvåret, som trollbundit er?Vilken var den där härliga boken som ni bara inte kan glömma? Ni vet min safezone antar jag men jag läser gärna i andra zoner med. Det får gärna vara lite lagom lättsmällt också eftersom min hjärna är lite överhettad just nu. Sammanfattningsvis: Bomba mig med tips på härliga, fina, underbara, gripande (skrämmande), trollbindande, lättsmälta böcker. Hit me!!

7 kommentarer:

Jenny E. sa...

Kan varmt rekommendera "Tisdagskvinnorna" av Monika Peetz. Det är en feelgood men samtidigt gripande bok. Här kan du läsa min recension av boken: http://jenny.jennytranslation.com/2013/06/02/tisdagskvinnorna/

skräckenslabyrinter sa...

Om du inte har läst Shirley Jacksons "The Haunting of Hill House" och "We Have Always Lived in the Castle" så kan jag varmt rekommendera dem som höstmörk läsning. Mest av allt skrämmande och trollbindande, men själv tycker jag ju att det är fint, underbart och härligt i sig. Jag vet inte om det räknas som lättsmält men de är å andra sidan ganska korta och på det sättet lätthanterliga.

Frida sa...

Jag håller koll på den här tråden, jag behöver också lästips, har också varit bortkopplad den sista tiden.

Det mörka tornet sa...

Jenny E: Intressant! Det låter inte som en bok jag normalt skulle välja så just därför kan det ju bli helt underbart! Ska absolut kollas upp!!

Skräckenslabyrinter: Å! Har läst båda två och älskade dem totalt! Superfina tips! Exakt sådana böcker jag är ute efter! :-)

Frida: Jag gör det! Super om vi kan hjälpa varandra! :-)

skräckenslabyrinter sa...

Visst är de fantastiska! Synd bara att jag inte kunde hitta något tips som du inte redan hade läst... :)

Anonym sa...

Då rekommenderar jag Enders game av Orson Scott Card som äntligen finns i nytryck. Har du inte läst den så gör det innan den blir film. (Risken finns ju att filmen blir totalas.) SF helt utan trist teknikmumbojumbo, istället full av geniala barn, krigslekar och några rejäla överraskningar.

Det mörka tornet sa...

Skräckenslabyrint: Det gör inget!! :-)

Anonym: SF har jag väldigt svårt för! Finns så mycket som lockar känner jag! :-)