fredag 14 november 2014

Sjuktid är lästid

I dagarna två har jag och minitornet varit hemma med förkylning och feber. Vi har hängt ganska mycket i soffan må jag säga. Minis nya favoritprogram är Alfons Åberg, gärna den med spökena. Själv har jag fått oväntat mycket lästid. Jag har hunnit läsa ur Ull och läst nästan halva Tiggarflickan kan av Munro. Jag älskar den boken! Jag älskar den så mycket så jag nästan inte kan tänka på något annat och boken lockar och pockar hela tiden på mig när jag gör något annat. Jag har väl älskat allt det jag läst av Munro men den här tar verkligen priset! Extra skönt känns det eftersom detta är biblioteksböcker jag har haft hemma ett tag nu. "Betar" liksom av listan då känns det som. Och eftersom jag dessutom gett mig själv lånestopp innan jag läst färdigt de jag har hemma så kanske jag till och med häver det stoppet snart. På så vis kan förkylningar ha något gott med sig.

Inga kommentarer: