torsdag 11 juni 2015

En lagom utmaning

Hos Boktokig hittar jag ett läsbingo som känns som en rolig och lagom utmaning i sommar. Jag hade egentligen inte tänkt ge mig på några utmaningar i år för att inte sätta för mycket press på mitt läsandet men detta ska jag ju klara. Dessutom kan man få en bok om man är duktig!! Inte kan jag stå emot det inte. Jag har intentionen att kryssa alla rutor innan augusti är slut. Ska väl inte vara så himla svårt va?!

Jag börjar direkt med att kryssa av rutan där det står "Bok med en titel som väcker frågor" för just nu läser jag Barn 44 och den titeln väcker massvis av frågor. När det står ett nummer framför barn kan man ju förstå att det handlar om ett barn som aldrig fått namn. Men varför? Och vad har hänt barnet? Varför handlar boken om just det här barnet? Titeln är skriven i rött, barnet är troligtvis dött. Hur dog det? Vem bryr sig om barnet? Ja, den titeln väcker verkligen massor av frågor!

Inga kommentarer: