söndag 28 oktober 2012

Söndagsenkät

Den här enkäten cirkulerar just nu. Jag har tyvärr lite dålig koll på var den började men tycker den passar bra för en söndag.

Jobbet:
Det är ju tänkt att jag ska vara mammaledig till januari. Annars är jag utan jobb och har börjat leta med lykta och ljus. Hoppas dock på att mitt drömjobb ska dimpa ner inom kort. Nära ska det vara också och så vill jag jobba max 70%.

Senaste böckerna jag läste:
Feberflickan var den senaste jag läste. Tyckte om även om jag inte helälskade den sådär totalt!

Böcker jag läser just nu:
Jag är halvvägs genom The Twelve och läser dessutom nyaste nytt från en av våra svenska skräckförfattare. 

Böcker jag ser fram emot:
Om vi pratar outkommet ser jag fram emot att läsa nytt från Joe Hill (som det inte verkar finnas något datum för än) och nästa del av Engelsfors-triologin.
 
Senaste filmerna jag såg:
Det var väl The woman in black och Babycall. Den första var riktigt bra, den andra inte så bra.

Filmer jag ser fram emot:
Ska se sista delen av Twilight-sagan så det är väl den då!

Senaste teveserierna jag såg:
Det var Grey´s det. Inspelat från i onsdags då jag var för trött för att vara vaken "så länge". ;-)

Teveserier jag längtar efter:
De är jäkligt sega på att visa True blood här i Sverige. Ja, jag vet att jag säkert kan streama någonstans men det är enklare att bara knäppa på tv:n en viss tid. Så har jag så pytteliten dator som ger sjukt dålig bild om man kopplar in den i tv:n. Och ärligt talat ligger jag hellre och läser än tittar på tv.
 
Musik jag lyssnar på just nu:
Just nu Bad Religion. Jag hade en liten nostalgitripp tillbaka till åren då jag var 19 - 20. Och ja sometimes truth is stranger then fiction.

Musik jag ser fram emot:
Är inte särskilt musikintresserad egentligen. Enda gången jag verkligen väntar är när Kent släpper nytt.

Inga kommentarer: