söndag 27 mars 2011

Noll läsro

Under helgen har jag varit rastlösheten själv. Sätter mig ner med en bok, kan inte koncentrera mig, måste upp igen och pyssla med något. Och vad pysslar jag med då undrar kanske ni? Jo, det är ju så att jag är gravid i sjunde månaden och min hjärna verkar vara inställd på att det är dags att boa. Ja, ni vet. Fixa barnrummet och köpa kläder, vagn och bärselar. Det är nästan det enda jag vill ägna mig åt så böckerna får komma i andra hand just nu.

Men om vi ändå ska prata om böcker så har jag fortfarande kvar den första boken jag läste "själv" som liten. Tummen tittar på natten var det. Ja, jag kunde inte läsa än men mamma och pappa hade läst boken för mig så många gånger så jag kunde den utantill och "läste" den för dem. Återberättade alltså! Men jag tyckte att jag läste. Jag älskar fortfarande tummen som vuxen och är just nu väldigt sugen på att klicka hem tummens pekbok!!

2 kommentarer:

Bokomaten sa...

Nesting, minsan. Det kan ju vara sårspring i benen också förstås. Själv har jag också haft svårt med läsron i helgen. Fixat och trixat hemma istället och i trädgården.

Anonym sa...

Jag har nu läst ut den första boken, Vredens tid av Stefan Tegenfalk, jag tyckte den var bra. Ska nu börja med Nirvana projektet. Jag var på Coop såg där att månadens pocket var Vredens tid.
Kram Mams