söndag 15 maj 2011

Hur går jag vidare nu då?

Med en allt tjockare mage kan jag röra mig allt mindre. Ibland känns det mest som jag flyttar mig mellan säng, soffa, gungstol, hammock och att hasa mellan mindre små sysslor som jag klarar av. Böjningsjobb är inte att tänka på, inte heller tunga lyft eller långa promenader. Men vad gör väl det? Mer tid åt läsningen! Känner mig dock lite i ett läsdilemma just nu. Avslutade just "Samlade svenska kulter" som växte ju mer jag läste. Innan dess var det zombisar med Ajvide, luftpuppor med Murakami och annat gott och smått. Allt mycket mycket bra läsning! Det känns lite svårt att gå vidare efter det här. Vad ska jag ta tag i för läsning nu? Ska jag kanske hoppa på någon av de nya böckerna från bokåtervinningen? Eller ska jag läsa om en somalisk kvinnas öden som jag har liggande här hemma? Eller ska jag kanske avvakta med att börja läsa något nytt till i morgon då jag tänkte hoppa in på biblioteket och eventuellt ta med den här boken hem? Så många val, så svåra beslut! Aja! Jag tar kanske en läspaus ikväll! Det är trots allt finalmatchsdags för Sverige och Finland

2 kommentarer:

Ela sa...

Förstår läsdilemmat. Har fullkomligt knarkat zombies och annat övernaturligt hur länge somhelst nu, vet inte riktigt hur jag ska ta mig in på annan läsning. Försökte med "Varför kom du inte före kriget" men kom endast några sidor innan "De ickesynliga" och "Samlade svenska kulter" kom emellan.

Så några bra förslag har jag inte... :-)

Det mörka tornet sa...

Jag har inte kommit ur den den svackan än! Vad ska det blir??