tisdag 14 augusti 2012

Nästa bok - hjälp mig välja!

Jag har för tillfället väldigt många olästa böcker i bokhyllan (för att vara mig alltså). Jag är en sådan person som vill beta av och inte se alla dessa godbitar stå där och vara förföriska. Då blir jag bara stressad. Vill väl läsa allt på en och samma gång. Det som är mitt lilla problem just nu är vilken bok jag ska läsa härnäst. Jag avslutade nyaste tillskottet till Det mörka tornet; The wind through the keyhole i går kväll och ska snart gå vidare med del fem i serien. Innan dess har jag lust att läsa något helt annat några dagar. Det skulle vara intressant att veta era åsikter och tankar kring de böcker jag velar mellan. Lite lagom alltså, avslöja inte för mycket. Du kan även rösta på din favorit på höger sida i bloggen. Valet står mellan:

  • Jonathan Franzen; Frihet
  • Elin Holmerin; De två odjuren
  • Justin Evans; The white devil
  • Nuruddin Farah; Adams revben
  • Eriksson & Axlander Sundquist: Hungerelden
Hjälp snälla! Risken är annars att jag inte får något läst alls!! Huu hemska tanke!!

4 kommentarer:

Anonym sa...


Svår lista... Kan tipsa om Vridna Historier om du är sugen på noveller av svenska skräckförfattare?

//Assine

Det mörka tornet sa...

Neeej, ge mig inte mer att välja på!! Eller okej, den skriver jag upp! :-)

Sofia i Bokmilaskogen sa...

Jag har tyvärr inte läst någon av dem, så jag kan inte ge tips! Däremot är jag nyfiken på Franzens författarskap (folk tycker så olika om honom), så honom får du gärna läsa och ge omdöme på.. ;)

Det mörka tornet sa...

Ja, jag kände nog lite samma och lyssnade inte helt på röstningssiffrorna! :-)