tisdag 6 november 2012

Bokmåndag

Egentligen skulle jag ha skrivit det här inlägget igår men jag var så satans trött när det lilla tornet äntligen behagade somna så jag orkade inte. Dock var gårdagen en mycket bra dag rent bokmässigt. Jag tog med lillen till biblioteket och det var tydligen väldigt spännande att knata fram mellan hyllorna. Jag var lite rädd för att han skulle bete sig som hemma och dra ut alla böckerna ur hyllorna. Men inte då. Han skötte sig exemplariskt!
 Jag hämtade mitt reserverade exemplar av Lyft språket Lyft tänkandet som är skriven av Pauline Gibbons. Hon är ett riktigt äss inom andraspårksinlärning. Jag har läst hennes förra bok, Stärk språket stärk lärandet. Mycket bra och mycket lärorik. Mitt andra lån till mig själv var en ljudbok. Närmare bestämt Mia Ajvides Mannen som föll i glömska. Har velat läsa den länge och cirka tre kapitel in i boken är den mer än lovande. Någon annan som läst?

Även lilltornet fick sig några nya böcker från biblioteket. Han har just kommit in i stadiet där han börjat intressera sig för (pek)böcker på allvar. Flera gånger om dagen kommer han med en bok i handen och säger "Dä" (betyder i det här fallet att vi ska läsa men kan annars betyda vad som helst, det är kontexten som avgör). Jag var lite trött på "Muu, säger kon" som vi tittar i cirka 25 gånger om dagen!
 Hemma i lådan väntade inte mindre än två böcker på lilla mig! Sjukt sugen på att börja läsa båda två!
                                                  En mycket bra dag för en bokbiten!

3 kommentarer:

Monika sa...

Åh, Mannen som föll i glömska, den finns på min önskelista. Ska bli jättekul att höra vad du tycker om den.

Maria sa...

Rekviem för en vanskapt = bra grejer!

Det mörka tornet sa...

Mannen som föll i glömska har bitit sig fast i mig! Hoppas det håller hela vägen ut!

Har verkligen stora förhoppningar på Rekviem för en vanskapt!!