söndag 10 februari 2013

Inköp och noveller

Söndagskvällen har jag tillbringat genom att länge och väl fundera över vilka böcker jag skulle ta med i min första bokbeställning på MÅNADER. Mycket svårt var det att bestämma sig! Man får ju inte råka välja någon dålig bok! Dock tror jag att det blev en underbar liten hög som jag mer än längtar efter! Min enda oro är att flertalet av de där böckerna är på engelska! Och jag om nyss konstaterat att jag bara inte orkar läsa på engelska just nu. Aja, får väl börja med de tre på svenska som slank med om inte annat.

Dessutom har jag hunnit läsa två noveller från MIX. Den ena var skriven av Johanna Strömqvist och heter Rockfestivalen. Den var obehaglig och krypande. Den andra novellen var skriven av Karina Berg Johansson och heter Villebråd. Inte särskilt läskigt men ändå gillade jag den på något vis. Jag har även reserverat några böcker från bibblan som jag inte riktigt tyckte platsade i bokbeställningen. Naturligtvis reserverade jag inget som jag tror är annat än riktigt bra läsning!!

2 kommentarer:

Skrivande sa...

Jag vet precis vad du memar! Beställde ett par studierelaterade böcker igår och tänkte att jag skulle klicka hem en bok för nöjes skull när jag ändå höll på. Blev sittande i evigheter för att komma på vilken bok jag verkligen ville ha mest av alla just då...

Det mörka tornet sa...

Haha, ja man får ju inte välja fel! Jag har inte köpt så mycket böcker på sista tiden så då finns det allt för mycket att välja på!! :-)