måndag 23 maj 2011

Kanske ska säga några ord om...

Jag har läst ganska många olika recensioner på den här boken. Bland annat hos Feuerzeug, Fiktiviteter och Bokomaten. Själv har jag försökt ta mig an boken inte mindre än två gånger och jag tyckte verkligen att den började lovande med Susanne som dör och kommer till någon mellandimension. Hon ska försöka hitta en väg tillbaka till ett nytt liv, till "himlen" samt akta sig för luriga demoner som vill dra ner henne i helvetet.

Jag vet inte var jag tappar intresset. Kanske är det redan när Susanne visar sig för sin syster Petra i en dröm och senare som ett spöke i Petras lägenhet. Eller så är det när allt fler namn, demoner och änglar hittar sin väg in i storyn. Eller så är det just denna "mörka fantasy" som inte är min "cup of tea" alls. Det är i alla fall något som gör att jag inte orkar hålla kvar läsintresset och entuiasmen.

Jag kommer ge boken en chans till någon gång. Så kanske tredje gången gilt då?

Inga kommentarer: