torsdag 31 maj 2012

Snow white and the huntsman

Jag är ingen filmperson. Jag blir oftast rastlös av film och tycker sällan att filmer är särskilt välgjorda. Ser jag på film ska det vara skräck, gärna psykodelisk sådan (The ring, The grudge - ja tack!). Dock har jag hittat en premiär som jag känner lite pepp inför. Snövitsagan har blivit film (igen?!) och denna gång är det mörkt och fantasy som gäller. Det tilltalar mig. Den elaka styvmodern verkar var en riktigt ond och läskig person och spegeln sedan! Kan ge vem som helst mardrömmar! Det känns dock lite konstigt att det är Kristen Stewart (Bella i Twilight-filmerna) som spelar Snövit. Däremot ska det bli väldigt intressant att se om hon kan ta sig ur Bella-fällan. Ja, jag tror jag till och med känner mig så sugen på den här filmen att jag ska se den på bio och inte vänta tills den dyker upp på Telia hyrfilm.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också väldigt peppad att se denna filmen och är lite skeptiskt till Kristen Stewarts roll dock, har sett en del filmer med henne och förutom The Runaways så spelar hon inprincip på samma sätt som i Twilight men får hoppas att hon är mer The Runaway skådis än Twilight i denna.

Det mörka tornet sa...

Jag har inte sett någon annan film med henne men tycker redan i trailerna att hon liknar Bella väldigt mycket. Har svårt att se henne som Snövit också just för att Snövit ju ska ha riktigt svart hår och väldigt vit hy och vara en riktig skönhet. Ser Kristen er som någon som är lite fulsnygg sådär. Eller kanske jag som fastnat för mycket i Disney´s version av Snövit!!