tisdag 9 oktober 2012

Bra ljudböcker?

Efter min härliga upplevelse med En dag är jag mellan ljudböcker och utan tankar kring vad jag ska välja att lyssna på härnäst. För en ljudbok vill jag gärna ha igång för de där tråkiga stunderna i bilen, när det ska städas eller på promenaden när barnet sover. Dock vill jag absolut inte lyssna på det jag verkligen vill läsa. Risken är alldeles för stor att boken förstörs av att uppläsaren är jobbig eller störande på något vis. Anders Ekborg läste En dag och var helt fantastisk. Hade någon annan läst hade jag kanske inte ens orkat mig igenom. Oerhört viktigt det där!

Så nu behöver jag tips. Har ni lyssnat på någon bra ljudbok med en fantastisk uppläsare? Finns det någon ljudbok man bara inte får missa? Jag blir överlycklig över alla tips. Tänkte mig till bibblan här i veckan så...Hit Me!!

5 kommentarer:

Eli sa...

Jag älskar Harry Potter på engelska, läst av Stephen Fry (finns med två uppläsare). Lätt bästa ljudboken :) Annars är Gösta Berlings saga läst av Jan Myrdal också en favorit. Just ny lyssnar jag på Tempelriddaren, andra delen i Arn-serien av Jan Guillou, med Thomas Bolme som uppläsare. Första delen var rätt trist men den här är bra!

Det mörka tornet sa...

Tack för tipsen! Har läst de första 2-3 böckerna av Harry Potter och är definitivt sugen på hela serien!

Eli sa...

Åh, då tycker jag absolut du ska fortsätta läsa dem, de blir bara bättre och bättre :) Sista är min favorit. Och gillar du ljudböcker är de ett hett tips, Stephen Fry är en fantastisk uppläsare!

Det mörka tornet sa...

Lägger det på minnet!! Låter ju absolut lockande! Men jag måste nog läsa om de första då också för det var så himla längesen jag läste dem nu. Det gör ju ingenting faktiskt! :)

Eli sa...

Nä, det gör det absolut inte, de är så bra och tål absolut en omläsning :D