torsdag 26 december 2013

Apropå trilogier, ungdomsböcker och sånt.

De senaste två-tre dagarna har jag sträckläst Carrie Ryans De dödas strand som ju är andra delen i en trilogi för ungdomar 15 plus. Funkar tydligen för medelålders damer 30 plus också. Jag tycker sällan att zombieböcker levererar men den här gör det med råge! Det var lite nesligt att den tredje boken Den mörka staden (snuddande likt bloggens namn! Det måste ju betyda något!) var utlånat på mitt bibliotek, annars hade jag norpat den direkt i morgon bitti. Nu får jag antingen vänta på att denna någon ska läsa klart Den mörka staden eller bege mig in till min ljusa stad och det stora biblioteket för där fanns den inne just nu! Vad ska en flicka göra? Längre recension kommer!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åk in till det stora biblioteket! Det är det värt!

Monika sa...

Så detta är alltså zombieböcker? Jag har kikat lite på dem, man blir ju lite nyfiken när så många läser :) Men handlar de om zombies så blir jag lite osäker...

Det mörka tornet sa...

Cinnamon: Ska ta mig tusan göra det! :)

Monika: Ja, det är Zombie. Gillar du inte förföljelse så ska du kanske inte läsa! Men de handlar också om kärlek, att vilja så mycket mer, bryta sig ut!