måndag 10 mars 2014

Självklart får vi nytt från Mr King i år

Hur hinner den mannen med att skriva så otroligt mycket? Det här året får vi inte mindre än två nya böcker från Stephen King. I juni kommer Mr Mercedes (Ärligt! En bil. Igen??). Detta ska vara något slags krim/detektiv och jag vet inte. Låter väl ganska spännande med en Mercedes som kraschar in i en folkhop och de får aldrig tag på föraren. Genren är dock inte min favorit och passar det för King?Revival får vi vänta på tills i juni och jag får inte riktigt grepp om vad den handlar om. Den jämförs i alla fall med Poe.

Som ni märker så är jag inte särskilt entusiastisk. Jag blev väldigt besviken på Doctor sleep och känner mig ärligt talat rätt mätt på Stephen King just nu. Meeeen vi får se om lusten inte har tagit och vänt i sommar när första boken dimper ner! Troligtvis!



2 kommentarer:

Monika sa...

Bilar är otäcka :) Har gillat Kings båda bilböcker, men alldeles oavsett det så vill jag ha de här två nya :)

Emma sa...

Njaa...den där med Buicken var väl inte så lysande vad jag minns! Och Marianne var okej på 80-talet. Dock verkar det inte vara bilen som är ond här...men man vet ju aldrig! ;-)