fredag 2 januari 2015

Bättre sen än aldrig - Sisterhood awarden

9daf81ce8f3a62b577dff13de01c17ad
Jo men vet ni! Jag fick ju den där awarden till sist. Närmare bestämt av Eli. Tack så mycket även om det var typ superlängesen nu (waaay back i november). Så det är hög tid för mig att svara på frågorna
Reglerna var tydligen:
1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg (√)
2. Ha med Sisterhood of the World Bloggers Award-loggan i ditt inlägg (√)
3. Svara på de 10 frågorna som du fått (√)
4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor (√)

Mina frågor:
1. Vilken bok skulle du ta med till en öde ö?
Oj! Den här frågan alltså. Är jag på den där öde ön av fri vilja och ska vara där en stund på semester? Låter underbart för övrigt. Då skulle jag nog ta med senaste King för det är så bra semesterläsning, Har jag blivit strandsatt på den där ön och väntar på att bli räddad? Jag har nog inte tid att läsa och troligtvis har alla mina böcker sjungit i havet. Skulle vara ren mardröm att bara ha en och samma bok att läsa i tid och evighet.

2. Helt ärligt: hur många böcker köper du per vecka?
Noll! Just nu i alla fall. Ärligt så köpte jag nog någon E-bok borta i november. Älskar biblioteket så lånar allt jag kan där. Eftersom jag avskyr att hamstra, det är billigt och jag tycker om miljötänket. Ibland beställer jag recensionsexemplar också. Älsk på alla fantastiska förlag!

3. Biblioteket eller boklådan?
Måste nog säga biblioteket!

4. Hur sorterar du dina böcker? (ja, jag är bibliotekarie…)
Sorterar? Ställer dem i storleksordning annars blir det ju väldigt ojämt i hyllan. Orka lägga ner tid på att ställa dem i bokstavsordning, eller färg...

5. En bok med den här ingrediensen blir aldrig läst av mig:
Mord. Har en stark avsky mot allt som har en alkoholiserad manlig/kvinnlig polis med dåligt samvete för sitt fattiga föräldraskap. Så. Tråkigt.

6. En bok med den här ingrediensen blir alltid läst av mig:
Finns nog ingen ingrediens som alltid blir läst. Men vampyrer och spöken har en väldigt stor chans.

7. Läsa, lyssna, e-bok?
Läsa pappersbok. Dock växer e-boken allt mer för mig. Och det är fantastiskt att ha en bok att lyssna på när man ska gå ut på kvällspromenaderna med hunden.

8. Finns det någon genre som är bannlyst från din bokhylla?
Skulle aldrig säga 100 procent med poesi tar jag nog aldrig in frivilligt.

9. Vilken är din favoritkaraktär i en bok?
Det där tycker jag är svårt eftersom den karaktär jag läser om just då, i en bra bok är min favorit. Sedan är ju Roland i Kings Mörka Tornet-serie en favorit såklart. Just nu ligger Miriam i Jag heter inte Miriam mig väldigt varmt om hjärtat.

10. Bästa platsen att läsa en bok?
Faktiskt olika beroende på humör och väder. Mest sitter jag nog i soffan eller sängen. På sommaren är hammocken fantastiskt. Ibland är det underbart när man har massor av tid på till exempel ett tåg.

Så kom det till att nominera. Frågorna får bli desamma som Eli gav till mig. Och jag vet. Det blev åtta istället för tio. De nominerade är:
Bokdivisionen
Bokblomma
Beroende av böcker
Talk nerdy to me
Marias bokliv
Cinnamon Books
Boklandskap
Bokomaten





Inga kommentarer: