onsdag 13 juni 2012

Fixad hylla

Jag har en väldigt liten, pyttig hylla (vi bor inte så stort men jag är försäkrad om att jag ska få en inbyggd bokhylla i framtiden!!) för mina böcker. Detta är anledningen till att jag försöker låna mycket på biblioteket och rensar ut sådant jag vet att jag inte kommer läsa om så ofta jag kan. Hyllorna har varit träfärgade men i helgen fick maken ett ryck och målade hyllorna vita. Vilket lyft! Och efter senaste utrensningen (plus att halva mitt boklager sakta men säkert verkar flytta in i lillasysters bokhylla i Stockholm) så har jag till och med LUFT mellan böckerna!!! Mitt sorteringssytem handlar väl om att jag vill ha pocket tillsammans och på så vis även inbundna böcker på samma hylla. Böckerna får gärna stå i storleksordning med störst först osv. Dessutom vill jag helst ha böcker av samma författare på samma hylla. Sedan tycker jag faktiskt det är snyggt när färgerna är blandade!

2 kommentarer:

Sofia i Bokmilaskogen sa...

Åh, jag älskar bokhyllebilder! Vad fint det blev också! :) Det är absolut snyggast med blandade färger (särskilt när bokhyllan är vit).

Det mörka tornet sa...

Tack tack. Jag tycker också det är väldigt roligt att se hur andra har det i hyllan!!