torsdag 2 oktober 2014

Lässtatus

Trött. Så trött! Intensiv vecka och mörkret som börjar lägga sig över oss är vad jag skyller på. Det är så skönt att få den där timmen för sig själv på kvällen (mer blir det inte för då sover lilla jag) när barnet sover och lugnet lägger sig. Ofta varvar jag ner med en bok och just nu har jag en 4-5 igång samtidigt. Lite olika teman och vinklingar på dem är det allt:

E-boken i telefonen som jag läser både ståendes, sittandes och gåendes är: Systerland av Curtis Sittenfeld.

Pappersexet bredvid sängen är: Himmelstrand av John Ajvide Lindqvist.

Månadens feministiska/genusrelaterade för min bokcirkel är: Ge ditt barn hundra möjligheter istället för två.

För jobbets räkning: En bok om barn med psykologiska problem och självskadebeteende som jag tyvärr inte minns vad den heter just nu. Ligger på skrivbordet på jobbet så kan inte ens kolla. Snopet.

Ganska spännande blandning just nu må jag säga själv!

Inga kommentarer: