onsdag 4 mars 2015

Cirkeln - The Movie

I helgen var då även jag och såg Cirkel-filmen. Mitt omdöme rent känslomässigt och efter att jag fått smälta den i några dagar var att den är super! Först och främst har man ju lyckats med rollbesättningen något fenomenalt. Alla karaktärer är så som jag tänkte mig dem, eller åtminstone nästan. Anna-Karin -herregud så lik! Och Ida med! Storyn är genomgripande bra trots den självklara avskalningen. Det mesta som tagits bort är dock förståeligt och gör väl egentligen ingen skillnad för huvudhandlingen. Det som drar ner betyget något är att det går väldigt fort i början. Tjejerna accepterar och behärskar sina krafter alldeles för snabbt och lätt. Det utan guidning alls (som de väl fick direkt av Adriana i boken om jag inte minns fel). Jag köper inte detta riktigt och till en början kan nog filmen verka lite rörig och förvirrande om man ej läst böckerna. Men annars, wow! Och det från denna bok-blir-film-hatare! Hoppas och längtar efter en tvåa!


Inga kommentarer: