lördag 17 juli 2010

Nytt från Kingen

Jag inser att Stephen King har släppt en ny bok med short stories. Full dark. No stars. Som stort King-fan är denna bok ett "must have". Så vad ska man göra? Beställa direkt när den är ny och ganska dyr? Vänta och se om den blir billigare snart? Eller vänta lite och försöka haffa den när den köps in på bibblan? Kan jag hålla mig? Tittar vi på historiken brukar jag inte kunna låta bli att köpa! Avvaktar med rapport om detta.







Funderar även på den här boken Blockade Billy som är lite nytt och lite rykande (i alla fall i Sverige) från Kingen. Handlar tydligen om en baseball-stjärna som var storslagen en gång i tiden men som numera glömts bort. Dessutom bär denna ex-stjärna på en mycket mörk hemlighet. Jag har en känsla av att inslaget av övernaturlighet är mycket litet i den här boken men en av Kings bästa böcker är Benrangel enligt mig. Det ären bok som mest handlar om mänskliga relationer med endast en gnutta övernaturlighet. Jag får läsa och återkomma med en åsikt helt enkelt!

Inga kommentarer: