söndag 18 juli 2010

Mer vampyrer åt folket


Snubblande över en blogg som heter Bokstävlarna som till min stora glädje har ett tema som heter vampyrsommar där skribenten läser vampyrrelaterad litteratur hela långa sommaren. Jag blev lite smått överlycklig när jag kom insnubblandes där och upptäckte detta. För er som inte vet. Jag älskar skräck. Och jag älskar vampyrer. Så jag hoppas jag ska hitta många härliga lästips hos bokstävlarna. Min "böcker-jag-vill-läsa"-lista börjar bli rätt lång dock. Speciellt som jag nästan varje dag får tips på böcker jag gärna vill läsa. Högen ovanför är de jag redan har hemma. Lite smått och gott där. Tur att jag har några veckors semester kvar ännu!! Just nu läser jag Kärlekens mörka sida av Rafik Schami. Har väl läst en sisådär hundra sidor hittills och jag kan knappt lägga boken ifrån mig. Hoppas denna förälskelse håller i sig ända till slutet bara. Recension kommer senare. I kväll spanar jag in Hej Litteraturen på SVT1 klockan 2155. Programmet ska tydligen handla om litterära epoker. Låter onekligen lovande.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det här inlägget gjorde min dag! :)
Hoppas att du kommer få en del vampyrtips då, fast du har säkert redan läst mycket av det jag skriver om.

Jag ser fram emot många King-inlägg på din blogg, roligt med en riktig fantast.

Det mörka tornet sa...

Vad härligt att jag kunde glädja dig!! Är helt säker på att jag kommer att läsa flera av de böcker du tipsar om!! :-) Spännande!! Har faktiskt inte läst så mycket ren vampyrlitteratur. Det var därför jag blev så himla glad när jag hittade din blogg!!

King-inlägg kommer det att bli en hel del. Det lovar jag! Brukar skämta om att Kingen är min Gud och att den enda kända personen jag skulle svimma inför om jag fick en chans att se honom IRL! Lite fanatiskt kanske! :-)

Frida sa...

Vem är det som påstår att "The King" är död? Han kommer ju ut med nya böcker hela tiden.... Eller, det kanske handlar om en spökskrivare??

;)

Det mörka tornet sa...

Vem har sagt att han är död? Jag menar att om jag skulle träffa honom, typ på gatan, skulle jag svimma. Men han lever väl hemma i Amerikat för det!