fredag 13 augusti 2010

Köpklåda

Dumma dumma er! Ja ni! Ni bloggare! Det är ert fel att jag får sånt behov av att klicka hem massa nya böcker. Massa massa härliga tips dimper ner varje gång man kliver in i en ny blogg! Och jag som för tillfället har köpstopp! Aja! Jag får klara mig med bibblan så länge! Och de böcker jag har hemma. Basta!!

Ibland är det inte fel med ljudböcker heller. I går laddade jag ju in Stephen Kings The stationary bike på mobben för att kunna lyssna på bussen. Och vad skönt det var att bara sitta och stirra rakt fram och bara lyssna (jaja, jag somnade såklart en stund och fick bläddra tillbaka några steg men det hör liksom till). Så jag lyssnade hela vägen till jobbet, hela vägen hem från jobbet och hela promenaden som krävdes för att komma till bilen som var parkerad i stan. Det gav lite mersmak på att åtminstone ha en ljudbok rullandes för att låta hjärnan koppla av då och då. Får titta in på biblioteket snart helt enkelt! Igen alltså!

Men tillbaka till The stationary bike då som handlade om småfeta Richard Sifkitz som efter en läkarundersökning ser sitt skyhöga kolesterol i röda bokstäver bestämmer sig för att göra något åt sitt viktproblem. Så han börjar äta nyttigare samtidigt som han köper en motionscykel och börjar trampa. Samtidigt målar han en tavla av de män hans doktor angav som metafor för att beskriva hur hans blodkärl sakta kläggades igen av all skräpmat. Detta är början till ett litet cykeläventyr. Men killen köpte ju en stationär cykel tänker ni. Javisst. Men det här är Stephen King och då kan vad som helst hända. Jag tror ingen behöver någon Stephen King recension av mig. Jag älskar allt som Stephen King skriver. Ju konstigare desto bättre tycker jag. The stationary bike har vissa likheter med Duma Key men det är inget negativt.

2 kommentarer:

Vixxtoria sa...

Boktipsen är den hemska och stressande erfarenheten när man börjar bokblogga, haha! Efter ett och ett halvt år i bloggosfären tycker jag då och då att jag har hittat lite balans, men sen dyker det på en och samma dag upp 10 superintressanta böcker, och så blir jag stressad igen :-)

Man får tänka att de bra böckerna finns kvar, och är förmodligen bra om en månad eller ett år också. Allt måste inte läsas pronto. Även om man vill.

Det mörka tornet sa...

Haha! Det är nog ett bra tips det där! Tror dock att jag börjar landa lite. Det är lättare nu när semestern är slut och jag börjat jobba igen! Då blir det naturligt mest fokus på det! :-)