torsdag 12 augusti 2010

Back to reality!!

Då var det så dags att börja jobba efter en lååång semester. Inte mig emot faktiskt! Dock surade jag ur lite när jag glömde BÅDA mina bussböcker på jobbet. När jag kom till stan måste jag vänta på maken eftersom vi samåker hem och då brukar jag passa på att glida in på biblioteket (det är mycket billigare än att glida in i bokaffärerna). Detta hända även idag och på så vis fick inte mindre än tre böcker följa med mig hem. Dessa var:
The stationary bike av Stephen King - kortare novell i form av en ljudbok. Ska ladda in den i telefonen lite senare så får den trösta mig på resan till jobbet i morgon eftersom de andra böckerna fortfarande kommer att befinna sig på jobbet då.
Dreamcatcher också Stephen King - av någon anledning har jag inte läst den boken tidigare. Varför vet jag inte. Men nu har det alltså blivit läge.
Krogen av Emile Zola - min absoluta favoritförfattare från naturalismen. Älskade Thérese Raquin och har länge tänkt läsa någon av hans andra böcker. Krogen ska enligt baksidetexten höra till Zolas mest berömda verk. Naturligtvis väntar jag mig stordåd!!

Inga kommentarer: