lördag 15 januari 2011

Lördagsmorgon

Det är så härligt med lördagsmorgnar! Det är tyst och lungt i huset. Hundarna sover bredvid mig i soffan och man kan sitta i lugn och ro med sin lilla tekopp och en bok. Det är verkligen en återhämtningsstund för mig. Speciellt efter en tuff första jobbvecka där jag stupat i säng runt åtta varje kväll. Med en krävande klass och en liten graviditet tycker jag ändå att det är helt legitimt.

Trots det har jag faktiskt hunnit läsa en del under veckan. Jag blev klar med Utrensning. Det var en bok som fastnade hos mig och som gjorde ett starkt avtryck. Den var otäck på ett alldeles för verkligt sätt. Jag kände mig tudelad under läsningen efterom den person man egentligen ville känna avsky för också var offret. Tragiska människoöden. Hemska historier. Jag tror inte jag kan recensera den mer än så.

Jag börjde läsa Susan Hills Small Hand och jag är avundsjuk på alla som fått recensionsex på John Ajvides nya. Själv får man snällt vänta på boksläppet om någon vecka. Tur i oturen att jag har fullt med god läsning fram tills dess!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

En "liten graviditet"....du är go du vännen min!
Helena

Det mörka tornet sa...

Hihi! Ja, den är inte så stor än men börjar helt klart synas! :-) Kram

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅ, nu måste vi ses!
Kramar!

Det mörka tornet sa...

Det vore jättetrevligt! Men vem är du anonym?
Kram

Anonym sa...

Hahahahah...det var jag bara.
Helena