fredag 19 augusti 2011

Både och.

I går fick jag mail från mitt lokala fack. De uppmanade en att hänga på till Göteborg och bokmässan i år igen. Jag brukar alltid åka med dem eftersom man får både resa och inträde gratis. Utom förra året då vi tog egen bil för att facket verkade ha slutat med detta trevliga tilltag.

Lite vemodigt kändes de då att jag inte kan åka med i år. Årets höjdpunkt och höjden av boknörderi kommer gå av stapeln utan mig! Men jag varken kan eller vill lämna bebisen som knappt är två månader gammal vid den tidpunkten. Och att dra med honom vore nästan barnplågeri. Det positiva med detta är att min plånbok inte kommer att utarmas totalt under hösten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har vår Elsa precis fyllt ett år så hon får vara hos barnvakt bokmässehelgen. Men visst är det mycket som förändras när man får barn? Inte minst äår det mycket lästid som försvunnit.

/Emm.