måndag 3 oktober 2011

Bibblanlån

Förutom att jag är väldigt pepp på min bokbeställning har jag även reserverat en del böcker på bibblan. Jag hör till den skara som inte har plats för alla böcker jag vill läsa i min egen bokhylla och tycker det är optimalt att spara pengarna genom att låna böcker. Inte gör det särskilt mycket om jag får vänta ett tag innan jag får läsa en populär bok heller. Brukar ändå inte ta mer än en månad sisådär!

Just idag har jag skickat maken att hämta ut Vätten av Mikael Strömberg. Måste läsa ur Monster nation innan han kommer hem med den. Är inte mycket för att parallelläsa! Jag tror att den passar utmärkt ihop med ett varmt bad!

Dessutom står jag även i kö på:

*När skruven dras åt av Henry James. En spökhistoria som jag blev sugen på när någon annan bloggare skrev om den. Minns tyvärr inte vem just nu.
*Hungerelden av Jerker Eriksson. Läste ju Kråkflickan i somras och den intresserade mig tillräckligt för att jag vill läsa fortsättningen.
*1Q84- del 3 av Haruki Murakami. De första två delarna var ju helt fantastiska så det är spännande som bara den att läsa den sista delen i triologin.

Helt otroligt pepp på dem med!!!

2 kommentarer:

Bokomaten sa...

Som biblis så kanjag säga att jag lånar nästan allt jag läser. Sparar man både pengar och bokhylleplats. Suveränt ju. Ser kanske lite tomt ut hemma i jämförelse med många andra boknördar, men det gör mig inget alls.:)

Boktradition sa...

Woot Woot Woot?!? 1Q84 del 3 ? :D Hade ställt in mig på att få vänta i hundra år, tack för upplysningen om att den är ute!