måndag 14 maj 2012

Tävling hos Fiktiviteter

Fiktiviteter har en tävling. Och jag som har tänkt "hänga med" lite mer nu i sommar hänger på. Reglerna är (taget från Fiktiviteter med viss modifiering):

Det första är att ge fiktiviteter ett boktips inför sommaren och det andra är att välja en bok ur 100-listan som du skulle vilja vinna om du har fru fortuna på din sida + motivera varför du vill läsa just den. Detta kan du göra i kommentarerna på fiktiviteters blogg eller på din egen blogg. Sedan kan man få extralotter om man twittrar, facebookar eller bloggar om tävlingen.

Tävlingen är öppen i en vecka från nu och stänger således söndagen den 20 maj klockan 12:00.
Lite spännande! Och dessutom måste man tänka lite. Kikar jag på Fiktiviteters 100 - lista måste jag säga att hon har väldigt god boksmak. Många av böckerna som listas där hör även till mina absoluta favoriter. En bok som jag dock inte läst är Dark Places av Gillian Flynn. Ärligt talat så tilltalade mig Sharp Objects (eller Vassa kanter) mig inte nämnvärt. Huvudpersonen Camilles karaktär och tillbakafallande i gamla mönster väckte rent frånstötande känslor i mig. Ja, jag avskydde henne nästan! Just därför måste jag väl ge Gillian Flynn en chans till! Speciellt som Helena döpt sin blogg efter just Dark Places och just Fiktiviteter beskriver boken som något hon inte kunnat sluta tänka på...ännu. Ja jag måste ju läsa den! Och av de anledningar önskar jag mig Dark Places om jag skulle vinna Fiktiviteters tävling!!

Mitt boktips till dig! Jag måste såklart rekomendera hela mörka tornet -serien. Av THE KING. Jag vet ju att du gillar Stephen King och att du gillar blinkningar till andra böcker! Den här bokserien är full av sånt! Sedan har den ju en mixad genre. Skräck, fantasy, västern, apokalyps..ja you name it. Säg den Stephen King -bok du gillar bäst. Den här serien är bättre! Nu när det kommit ett tilläg (The wind through the keyhole) finns ingen återvändo! Perfekt ligga-på-stranden-läsning!!

Inga kommentarer: