lördag 29 november 2014

November i bacillernas grepp

November har uppenbarligen tagits över av baciller och virus för vår del. Lilltornet var sjuk några veckor och när han blev frisk så hoppade basiluskerna över till mig och maken. På en och en halv vecka var jag en och en halv dag på jobbet. Feber, hosta, snor, ögominflammation. Vi är fortfarande inte friska. Det är segt och långdraget. Jag har inte ens orkat läsa, förutom korta stunder. Gärna noveller. Sån tur att jag har Mörkerseende i mobilen då. Mest har jag fördrivit tiden i sängen med vampyrer och zombier. Vinnande kombination. Jag har sett sista säsongen av True blood. Jag både gillade och inte gillade slutet. Det var skönt att serien kunde avslutas i tid. Innan den hann bli en uttjatad långkörare. The Walking dead. Jag har hunnit igenom säsong tre och börjat på säsong fyra. Jädrans vad spännande det är när man aldrig vet vem som ska dö eller överleva. Zombieserier kan nog gå on 4-ever.

Trots allt har vindarna ändå vänt och vi blir allt friskare. Snart snart racerläser jag igen!

1 kommentar:

Lingonhjärta sa...

Åh krya krya!! Jag är också helt fast i Walking Dead. Tycker verkligen att det är skitbra. Men det är något visst med zombier helt klart. Sen hörde jag att The Strain ska vara ganska så bra också. Har första boken men har inte läst den än. Ska nog passa på nu när amningstiderna börjar :)