tisdag 30 december 2014

Hellå hej


Men oj vad den här månaden gick fort! Vi har haft jullov några ett tag nu och dagarna ägnas åt släkt, vänner och en hel del pulkaåk faktiskt. Snön kom lägligt och temperaturen blev till sist ganska mild. Jag älskar när man kan vara ute och ha det skoj på vintern. Slaskar vintern bort är den fruktansvärd. Men är den såhär vit och med några grader kallt är den rent fantastisk tycker jag.

I morgon är det årets sista dag och det känns som det platsar bra med en årssammanfattning. Årets bästa och minst bästa bok ska väl krönas. Så ska det dyka upp några rader om årets första läsning, och årets sista såklart. Självklart ska jag svara på de där frågorna till slut. Blir det rent av ett och annat nyårslöfte kanske?

Lilltornet har börjat utveckla en ganska utpräglad smak för det litterära och även för bokstäverna, till frökens stora glädje. Några rader om det kommer säkerligen. Vad kan jag annat lova? Lite mer frekventa inlägg. Det kan jag (nästan) lova!

Inga kommentarer: