onsdag 3 juni 2015

På nattduksbordet mitt

Häromdagen när jag började få ökat sug efter läsning och bokbloggande igen sprang jag runt i huset och botaniserande i läsbart som jag kunde ha hemma. Jag har såklart flera böcker som jag länge sneglat på men som jag varit för trött/stressad/ointresserad för att läsa. Nu har jag radat upp dem på mitt nattduksbord genast känns det som jag har en verklig att-läsa-lista bredvid mig varje kväll och natt. Och så gör de mig glad. För jag är säker på att flera av dem kommer att vara riktigt bra. Inser att jag måste läsa om boken före Hungerelden eftersom det var flera år sedan jag läste den. Frankenstein har jag också läst tidigare men måste läsa om för att det var ännu mer länge sedan jag läste den. Godnattsagor för barn som dricker och Barn 44 ser jag verkligen fram emot. Så nu vet du vad jag kommer att läsa följande veckor.


5 kommentarer:

Monika sa...

Barn 44 är en bok som totalt överrumplade mig, jag älskade den :)

Det mörka tornet sa...

Å! Har hört mycket bra om den. Haft den hemma ett tag och nu ligger den helt klart först i kön. Lite sådär smårädd för den också faktiskt!

Frida sa...

Jag fick hem Barn 44 idag. Har också höga förhoppningar och förväntningar på den :)

Linnea sa...

Man kanske skulle göra sig en sådan där hög. Jag har en lååång lista med olästa böcker. Men det blir inte lika konkret, såklart! Med en riktig hög att snegla på så kommer nog läslusten att bli ännu större, misstänker jag. :)

Det mörka tornet sa...

Frida: Så spännande! Det har jag med! :-)

Linnea: Det var lite så jag resonerade. :-) Min läslust växte! Men man får väl passa sig så det inte blir ett måste och ångestmoment. Böckerna där är inte ett måste för mig. Jag får läsa vad jag vill emellan. :-)