lördag 26 februari 2011

Halvhjärtat

Ja, det blev en ganska halvhjärtad bokrea-shopping för min del. Jag tycker egentligen inte att rean är sådär superbra just för att 1. jag helst läser pocket 2. i jämförelse med pocketpriserna är bokrean egentligen inte så himlastormande billig 3. jag har ett litet hus med väldigt lite plats för mina böcker så jag lånar helst på bibblan. Däremot kan man fynda på rean om man är ute efter annat än skönlitteratur/deckare/populärlitteratur. Som historiska böcker. De kommer aldrig i pocket.
Nu blev det ju såklart ändå några bokinköp. En bok om hela graviditeten från ägglossning till efter förlossningen. Intressant och spännande bok om man som jag befinner sig halvvägs genom sin första graviditet. Jag köpte även Terry Pratchetts Den sista kontinenten och till sist en ljudbok. Det blev Johan Theorins Skumtimmen. Ibland har jag behov av att lyssna på någon bok. Som när man går på promenader eller kör bil. Överlag tycker jag dock att ljudboksutbudet är riktigt dåligt. Både i affärer och på biblioteket. Och okej då, får väl erkänna att jag beställt några böcker från adlibrisrean också.

1 kommentar:

Emmas Bokhylla sa...

Jag brukar alltid go bananas pa rean, och glommer bade tid- och platsfaktorer, tyvarr. Just nu ligger mycket nedpackat i lador och det kanns lite trist.