lördag 23 april 2011

Glad Påsk!

Viktigare att fira än påsk för många av oss boknördar är Världboksdagen som infaller just i dag. Jag skulle lätt kunna leva utan ägg och godis och inte sörjer jag heller särskilt mycket över att Jesus dog på korset. Men hur jag skulle kunna leva om det inte längre fanns böcker, det vill jag inte ens tänka på. Hur skulle jag då kunna upptäcka nya världar, få nya infallsvinklar, roas och lära mig nya saker? Att läsa är helt enkelt lika nödvändigt som att andas för mig!

Hur firar jag då denna dag kan man undra? Jo, i solen med en riktigt bra bok såklart! Just nu läser jag Audrey Niffeneggers Själens osaliga längtan och jag har fastnat ordentligt sisådär 100 sidor in i boken. Tror nästan att Niffenegger håller på att bli en ny favorit att sätta på en av mina författarpidestaler. Dessutom måste jag ju bara följa bokblogsstafetten som Enligt O har dragit igång. Många fina bloggar producerar ett inlägg i timmen till bokens ära!

Inga kommentarer: