fredag 1 april 2011

Kingen-spännande

Jag ligger lite efter men har hittat till diskussionerna som dykt upp kring Stephen Kings böcker och författarskap på några bloggar. Det är så otroligt rolig och spännande att se vad olika uppfattning olika människor har om Stephen Kings böcker. Jag tror pratet började med att Fiktiviteter efterlyste bra och dåligt att läsa från King. Dark places hängde på med en egen lista över gott och oätligt från Stephen. Det finns säkert fler bloggare därute som skrivit om detta. Själv blev jag lite sådär lagom till mig i trosorna så jag får väl ta och göra upp en egen lista över Kings storverk. Jag har ju ändå 44 böcker i hyllan som kommer från Stephen Kings glödande penna. Men det får bli lite senare. Jag tror minsan att jag börjar hitta tillbaka till min läsning av The Passage. Det får bli helgens projekt.

2 kommentarer:

Helena sa...

Det vore väldigt roligt med en lista från dig, en person som äger 44 böcker av samma författare måste helt enkelt räknas som expert :) Hoppas du får tid för The Passage för den är alldeles ljuvlig (om än inte helt lätt).

Det mörka tornet sa...

Jag kommer lägga ut en lista. Som det King-fan jag är kan jag såklart inte motstå den utmaningen. :-)
Jag kom ju ca 200-300 sidor i The passage innan jag tappade lusten för den. Inte för att den var dålig. Jag bara orkade inte. Men nu verkar orken kommit tillbaka. Något jag är mycket glad för. :-)