tisdag 21 augusti 2012

Själamakerskan

Maria blir bortgiven när hon är sex år gammal. Då flyttar hon från sin familj till den äldre kvinnan, Tzia Bonaria. Maria finner sig snabbt till rätta och kommer med tiden inte att ha lust att gå tillbaka hem till sin ursprungliga familj ens för att hjälpa till vid bröllop och liknande. Maria märker tidigt att Tzia Bonaria ibland ger sig ut på nätterna. Det Maria inte vet är att Tzias uppgift är att hjälpa människor att avsluta sina liv. När Maria kommer underfund med detta blir hon så arg och besviken att hon måste flytta från den lilla byn utan att ha någon som helst kontakt med sin tidigare tillvaro.

På ett vis tycker jag väldigt mycket om den här boken. Känslan och mystiken. Människorna och deras liv. Allt förtrollar mig. På ett annat vis har jag lite svårt för den här boken. Den ger mig för lite. Händelserna är för korta såsom hela boken. Den slutar för snopet. 180 sidor är för kort för en sådan här bok. Allt behöver mer substans. Jag vill ha mer helt enkelt.

Inga kommentarer: