fredag 1 juli 2011

Läsrapport juni

Då var juni slut och juli har börjat. Månaden då vår bebis ska födas! Under juni hann jag visst läsa en hel del. Inte mindre än 8 böcker, vilket är en hel del för mig.

Markus Zusak; Boktjuven
Mikkel Birkegaard;
Skuggbiblioteket
Majgull Axelsson;
Aprilhäxan
Becca Fitzpatrick;
Fallen Ängel
Helen Oyeyemi;
Ikarosflickan
Jerker Eriksson & Håkan Alexander Sundquist;
Kråkflickan
Gudrun Abascal;
Att föda
Anuradha Roy; En karta över omöjlig längtan

Det är svårt att säga vilken som var bäst eftersom det var så många som var bra! Men jag måste nog ge Boktjuven förstaplatsen eftersom det var den enda bok som fick mig att gråta som ett barn. Även Ikarossflickan, Aprilhäxan och En karta över omöjlig längtan var riktigt bra. Temat och upplägget i Fallen Ängel börjar tråka ut mig och Skuggbiblioteket och Kråkflickan var helt okej som underhållning. Att föda var en riktigt bra informativ bok för den som snart ska föda barn för första gången.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va kul att boken gav dig något!

Kram Jessica